Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Jordan Wolfson's Animatronic Sculpture "Female Figure" - 01. Analysis - Vikeloudas Vasileios


    








11 σχόλια:

  1. Ο τρόπος της ανάλυσής σου και η έμφαση στο βλέμμα, στην επιθυμία και τη σεξουαλικότητα μου έφερε στο νου ένα κείμενο από τη Σάσα Λαδά, με τίτλο ''φύλο και χώρος'' το οποίο μέσα σε όλα τ'άλλα αναφέρεται στο φεμινιστικό κίνημα που περιέγραφε πως :'' οι διαφορές φύλου δομούνται από τις σχέσεις του να επιθυμείς και να είσαι επιθυμητός, κοιτώντας το θηλυκό ως αντικείμενο θέασης και το αντρικό βλέμμα/ματιά. Η κυριαρχία του αρσενικού υποκειμένου στην επικράτεια του ορατού έχει επιπτώσεις στην έμφυλη ταυτότητα (έμφυλο πρόσημο) του αστικού χώρου όπου μόνο οι άνδρες έχουν το προνόμιο του βλέπειν, ενώ οι γυναίκες θεωρούνται αντικείμενα οπτικής κατανάλωσης''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μ' αρέσει η τολμηρή σου κίνηση να προσεγγίσεις και φυσικά να διατυπώσεις την πρόθεση του καλλιτέχνη. Η άψογη παρουσίαση σου και οι παραλληλισμοί σου με τη σύγχρονη εποχή αλλά και με την διαχρονικότητα των παραμυθιών, με οδηγεί στο συμπέρασμα πως έχεις δομήσει ήδη στο μυαλό σου το πως θα συνεχίσεις! Περιμένω να με εκπλήξεις ευχάριστα. . .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες που άντλησες σε διάφορα επίπεδα για να προσδώσεις χαρακτηριστικά στη φιγούρα. Η σκέψη που μου ήρθε διαβάζοντας τις σκέψεις σου για τη συνέχεια είναι τι θα γινόταν αν το προσωπείο της φιγούρας που σε εμάς μοιάζει αποτρόπαιο για τον κόσμο της δεν ήταν..δηλαδή αν υπήρχε ένας άλλος κόσμος με διαφορετικά αισθητικά κριτήρια και δεδομένα..τότε πώς θα ήταν τα πράγματα..; και οι χώροι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και δεν το σκεφτόμουν έτσι ως τώρα, ξαφνικά μου δίνεις τρελή έμπνευση και έναν νέο κόσμο από εναλλακτικές ιδέες!!! Πολύ καλή σκέψη!!

      Διαγραφή
  4. Το θέμα της αισθητικής που αναφέρεσαι θεωρώ πως παρουσιάζει ενδιαφέρον και θα μπορούσε να αποτελέσει βασικό άξονα στην επόμενη φάση. Θα σε βοηθήσει ιδιαίτερα το στοιχείο του καθρέφτη, που όπως τονίζεις είναι το πιο δυναμικό στοιχείο και συνδέεται άμεσα με την αισθητική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αναλυτική και προσεκτική ανάλυση του έργου που με βοήθησε στην κατανόησή του.
    στην φαντασία μου η κοπέλα μοιάζει να έχει ''βεβαρυμένο'' παρελθόν που ίσως τώρα θα ήθελε να το διορθώσει. ο θεατής μάλλον περιμένει την δικαίωση μέσα από την τιμωρία της κοπέλας κατά καποιο τρόπο. όμως αυτή η τιμωρία μπορεί και να μην έρθει ποτέ όπως γίνεται και στην ταινία match point του woody allen...
    καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θεωρώ ότι ήδη υπάρχουν πολλές σκέψεις στο κεφάλι σου και δε θέλω να σε μπλέξω περισσότερο! Η ανάλυση είναι πολύ συγκεκριμένη και προσεκτική και η παρουσίαση πολύ καλή. Μπορείς να σταθείς λίγο περισσότερο στις κοινωνικές προεκτάσεις για τη συνέχεια. Δε θα μπορούσα να προσθέσω κάτι άλλο, είναι πολύ σωστά δομημένο. Ο καθρέφτης είναι εξαιρετικό στοιχείο που θα σε βοηθήσει πολύ στη σύνθεση σου. Μόνο πρόσεξε το πόσο πολύ θα εμπλακείς με την Disney! Ανυπομονούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και κάτι ακόμη. Η κούκλα χορεύει, μάλλον αναγκάζεται να χορέψει με αυτόν τον τρόπο. Ο χορός ως μέσω έκφρασης είναι κάτι που κατέχεις και ίσως θα μπορούσες να το εντάξεις στο σενάριο σου.

      Διαγραφή
  7. Εκτενής παρουσίαση του έργου και με ενδιαφέρουσες παραπομπές. Μια επιπλέον ίσως παράμετρος είναι εκείνη της εξάρτησης του υποκειμένου, μηχανική, από κάποιο χρήστη, από το περιβάλλον, από κάτι "μεγαλύτερο", που σε συνδυασμό με την γενικότερη αντίθεση-αντίφαση (προσώπου-σώματος, καθρέφτη- πραγματικού) μπορεί να οδηγήσει σε ενδιαφέροντα χωρικά αποτελέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στο συγκεκριμένο έργο παρατηρώ ότι τα όρια ανάμεσα σε έννοιες όπως άσχημο-όμορφο, ηλικιωμένο- νέο, τεχνητό-φυσικό μπλέκονται μεταξύ τους για να γεννήσουν συναισθήματα απροσδιόριστα μέσω ενός αντικειμένου που ''ζει'', δηλαδή που αλληλεπιδρά με τον χώρο γύρω του (καθρέφτης) όσο και με τους επισκέπτες. Εύστοχη λοιπόν η παρατήρησή σου για το ότι η πρόθεση του Wolfson είναι να σοκάρει και να δημιουργήσει αισθήματα αβεβαιότητας. Θα ήθελα να δω πως θα χειριστείς τα συγκεκριμένα δίπολα, τα οποία μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι αντιμετωπίζουμε καθημερινά γύρω μας και που εδώ ενοποιούνται με ένα μοναδικό τρόπο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αναλυτική παρουσίαση και σαφείς προθέσεις για τη συνέχεια! Σε μένα προσωπικά το έργο μου δίνει την εντύπωση ότι θέλει να φαίνεται φυσικό ωστόσο δεν είναι. Προκύπτει λοιπόν η έννοια της παραπλάνησης, η οποία σε συνδυασμό με τον καθρέπτη θα μπορούσε να οδηγήσει σε ενδιαφέρουσες συνθετικές ιδέες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή