“Mostly
you’re alone-alone with yourself and projections. Perhaps a few of the slower
moving, light glancing from their faces like white sails in the moonlight. And
in front of you someone is getting up and walking toward you, coming to meet
you…”
Η
εγκατάσταση Tallships, του Hill καταλαμβάνει ένα σκοτεινό διάδρομο, στις πλευρές του οποίου
είναι διαταγμένες οθόνες, που απεικονίζουν ανθρώπινες φιγούρες να πλησιάζουν
και να απομακρύνονται ανάλογα με την κίνηση του θεατή. Ένα έργο γεμάτο με
κρυμμένες εννοιολογικές πτυχές, που επιδιώκουν την εσωτερική εστίαση και τον
διάλογο. Ακόμη και ο ίδιος ο τίτλος (Tall_ships), υποδηλώνει τη μοναχικότητα των
ανθρώπων. Αν και βρίσκονται σε ένα κοινό περιβάλλον όλες οι φιγούρες, η κάθε
μία είναι μόνη της. Μόνη μέσα σε ένα σύμπλεγμα.
Περιμένουν τον θεατή, για να αναπτύξουν «διάλογο».
Ο επισκέπτης ενθαρρύνεται να εμπλακεί. Έτσι αναπτύσσεται μία πολύπλοκη σχέση που άλλοτε είναι ενεργός και άλλοτε παθητικός. Δηλαδή εάν επιθυμεί, ανταποκρίνεται στις φιγούρες και αυτές δρουν ανάλογα με τη συμπεριφορά του. Μετά από αυτή την ιδιαίτερη ομιλία φιγούρων-επισκέπτη, ο επισκέπτης έρχεται αντιμέτωπος με ένα κορίτσι, νεαρής ηλικίας, που το πλησιάζει με ανοιχτά τα χέρια.
Προκειμένου να κατανοήσει κανείς το έργο του καλλιτέχνη, καλό θα ήταν να γίνει μία σύντομη αναφορά στη συνολική δουλειά του. Οι λέξεις video art, διαδραστικότητα, τυχαίο, επικοινωνιακό σύστημα, διάλογος, εσωτερική εστίαση, ηλεκτρονική γλωσσολογία είναι μόνο μερικές από αυτές που είναι άμεσα συνυφασμένες με όλα του έργα του Gary Hill. Πολλές φορές χρησιμοποιεί ιδιωματικές εκφράσεις, λογοπαίγνια, καρκινικές γραφές και αναγραμματισμούς για να περιπλέξει το γλωσσικό και εν τέλει το επικοινωνιακό σύστημα. Tέλος να προστεθεί ότι για πρώτη φορά κάτω από το όνομα του Gary Hill, στην έξοδο της εγκατάστασης βρισκόταν το όνομα του προγραμματιστή (Dirk Bleicker).
(παρακάτω παραθέτονται μερικά links με έργα του Hill)
https://www.youtube.com/watch?v=bg1O3NcPwBg
ενδιαφέρουσα αρχή, θα ήθελα να δω στη συνέχεια αν θα ασχοληθείς με ολόκληρο το έργο ή αν θα απομονώσεις κάποιο χαρακτηρα όπως την κοπέλα ,ως την αποκορύφωση των συναισθημάτων του έργου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία και περιεκτική παρουσίαση ολόκληρου του έργου ... Περιμένω να δω πως θα αποφασίσεις να συνεχίσεις, αν θα ασχοληθείς με κάποια φιγούρα ή ίσως επηρεασμένη από το έργο δημιουργήσεις εσύ μια δικιά σου !
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ πως η ιδιαιτερότητα του έργου έγκειται στο βιωματικό χαρακτήρα του καθώς ο θεατής γίνεται μέρος αυτής της εγκατάστασης. Προσπάθησε καθώς προχωράς την πρόταση σου να μην χάσεις αυτή την ένταση των συναισθημάτων που ανέφερες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναλυτική παρουσίαση του έργου, με αναφορά στοιχείων και για τον καλλιτέχνη. Πρόκειται για ένα έργο με πολλές επιλογές, καθώς μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στις φιγούρες. Η επιλογή μίας ή περισσότερων φιγούρων και η περιγραφή των χαρακτηριστικών που αναγνωρίζεις σε αυτές ίσως σε βοηθήσουν να προχωρήσεις!
ΑπάντησηΔιαγραφή-Διάδραση, επικοινωνία, βιωματικός χαρακτήρας, αλληλεπίδραση είναι λέξεις που μου ήρθαν στο μυαλό και ερωτήματα όπως πως θα μπορούσε να είναι μια αρχιτεκτονική δίχως αυτοματισμούς,χωρίς περιορισμούς αλλά πλήρως διαδραστική; Όσον αφορά την ανάλυση του ίδιου του έργου βρήκα αυτά τα pdf βιβλία αποσπάσματα των οποίων μπορούν ίσως να βοηθήσουν, μέσα από περιγραφές των χρηστών για το πως βίωσαν και αντιμετώπισαν την εγκατάσταση ( http://www.amazon.com/TALL-SHIPS-Projective-Installation-Installations/dp/1886449546), κι ένα άλλο βιβλίο που μπορεί να φανεί γενικά χρήσιμο όσον αφορά την έννοια του βίντεο αρτ (http://books.google.gr/books?id=l3CwSWamWVwC&pg=PA262&lpg=PA262&dq=gary+hill+tall+ships+and+architecture&source=bl&ots=XUoh5ots4V&sig=m0XzB3ZRnUKwqxwFZYtu4S-x7hI&hl=en&sa=X&ei=-jpCVLrTH4qvPNuKgegI&redir_esc=y#v=onepage&q=gary%20hill%20tall%20ships%20and%20architecture&f=false) κεφάλαιο 14.video and film space, σελ. 260.
ΑπάντησηΔιαγραφήΞεκάθαρη και λιτή παρουσίαση! Μία εναλλακτική όσον αφορά το υποκείμενο μελέτης , πέρα από της φιγούρες του έργου τέχνης θα μπορούσε να είναι ο θεατής. Είναι έντονα διαδραστικό έργο . Πώς αντιλαμβάνεται την εμπειρία ο θεατής έχοντας σαν αντιληπτικό μέσο κατά κύριο λόγο την ακοή???
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίο θέμα, ξεκάθαρη παρουσίαση που δεν μπερδεύει τον θεατή και τον εισάγει στην " ψυχολογία" του έργου! Βασικό χαρακτηριστικό του project με το οποίο επέλεξες να ασχοληθείς είναι η αλληλεπίδραση και ο βιωματικός χαρακτήρας, όπως μας επισημαίνεις και στην παρουσίασή σου. Πιστεύω ότι το θέμα με το οποίο επέλεξες να ασχοληθείς σχετίζεται άμεσα με την ψυχολογία. Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον αν δεν επέλεγες μόνο να ασχοληθείς με κάποια από τις φιγούρες αλλά κατευθύνεις το θέμα σου έτσι ώστε να το συνδέσεις με τα συναισθήματα που αναπτύσσει ο χρήστης ανάλογα με τον χώρο στον οποίο εισέρχεται. Ο επισκέπτης ενός χώρου συνδιαλέγεται με αυτόν και δημιουργεί μέσα του συναισθήματα όπως ακριβώς και ο επισκέπτης του έργου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ και εγώ ότι το σημαντικότερο στοιχείο του έργου είναι αυτό της διάδρασης και του βιωματικού χαρακτήρα! Επίσης, στο έργο παρατηρώ μία προοπτική στο διάδρομο στον οποίο ο παρατηρητής περπατά και σταδιακά μέσα σε ένα κλίμα μυστηρίου προσπαθεί να φτάσει κάπου... Μου αρέσει η επιλογή του θέματός σου και σου εύχομαι καλή συνέχεια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ στοχευμένη και περιεκτική ανάλυση του έργου που έχεις κάνει είναι, θεωρώ, πολύ σημαντική για τη συνέχεια. Έχεις απομονώσει και τονίσει κάποια στοιχεία του έργου με τα οποία φαντάζομαι πως θες να ασχοληθείς. Πιστεύω ότι στο συγκεκριμένο έργο τα στοιχεία που κυριαρχούν είναι η διάδραση και το συναίσθημα. Θα είναι πολύ ενδιαφέρον να προσπαθήσεις να συνδέσεις αυτούς του δύο παράγοντες με το κτιριολογικό πρόγραμμα που θα στήσεις.. Καλή συνέχεια!
ΑπάντησηΔιαγραφή