Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

seitanidou,131014,Abbott_Flatland


12 σχόλια:

  1. Νομίζω θα ήταν ενδιαφέρον να ασχοληθείς με την ένφυτη δυσκολία του ανθρώπου να κατανοήσει κάθε τι το άγνωστο, το οποίο δε μπορεί να αντιληφθεί με κάποια από τις αισθήσεις του. Μπορείς να ρίξεις μία ματιά και στο συγκεκριμένο video (μη τρομάξεις από τον τίτλο του :-p ) https://www.youtube.com/watch?v=mXVGIb3bzHI Δες πως μία κατάσταση που δεν έχουμε συνηθίσει μπορεί να μας επηρεάσει όχι μόνο διανοητικά αλλά και σωματικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν ξεκινούσαμε να δουλεύουμε στη Σύνθεση το "Σχολείο" μπήκα και διάβασα ένα άρθρο για την ψυχολογία των σχημάτων. Νομίζω ότι ο Abbott τη χρησιμοποίησε κατά πολύ! Google it! :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα ήταν επίσης ενδιαφέρον να εμβαθύνεις στο πως αντιλαμβάνονται με τις αισθήσεις τους το χώρο οι κάτοικοι της επιπεδοχώρας αλλά και στα κοινωνικά θέματα που αναλύονται στο βιβλίο. Καλή συνέχεια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν σε ενδιαφέρει να ασχοληθείς με το σχηματικό της υπόθεσης, αλλά και την σχέση, σημειοχώρας - επιπεδοχώρας - χωροχώρας, έχει ενδιαφέρον το "σημείο, γραμμή, επίπεδο" του Wassily Kadinsky (https://archive.org/stream/pointlinetoplane00kand#page/n0/mode/2up) o οποίος ασχολήθηκε με την μεταξύ τους σχέση, αλλά και την εφαρμογή τους στην ζωγραφική και γενικότερα τόσο το θεωρητικό του υπόβαθρο, όσο και τα έργα του θα μπορούσαν να αποτελέσουν μία έξτρα πηγή έμπνευσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βρίσκω πολύ καλή την παρουσίαση του έργου που έχεις κάνει ( καθώς δεν το έχω διαβάσει) και είναι πολύ ενδιαφέρον το μήνυμα που περνάει, πως κάθε κόσμος- χώρος ορίζεται από αυτά που γνωρίζουν γι αυτόν αυτοί που τον κατ- οικούν. Ενδεχομένως θα βοηθούσε η επιλογή ενός εκ των χαρακτήρων του έργου, να βρεις τα χαρακτηριστικά του και τα χαρακτηριστικά του κόσμου του, ώστε να δεις ποιος χώρος θα του ήταν "ξένος" και θα τον απέρριπτε ( πέρα από αυτά που αναφέρονται στο κείμενο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κατι που ξεχασα να γραψω και στη Μαριαννίνα: Ο λόγος για τον οποίο βλέπουμε διαφορετικά τα πράγματα ή δεν μπορούμε να αντιληφθούμε κάποια άλλα μπορεί να είναι είτε λόγω του φόβου, είτε λόγω της έλληψης της γνώσης, είτε γιατί μας περιορίζουν εξωτερικοί παραγοντες(..κ.λ.π) ,αλλά ίσως και γιατί δεν διαθέτουμε τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα για να γινει αυτο. Για παράδειγμα ,όσον αφορά το κομμάτι της όρασης, ο άνθρωπος έχει την ικανότητα να δει ένα κομμάτι της πραγματικότητας, δεν μπορεί να αντιληφθεί τα μικροσκοπικά σωματίδια που υπάρχουν λόγω της κατασκευής του. Αν μπορούσε να το κανει ίσως το τοπίο που θα βλέπαμε θα ήταν σαν να κινουμασταν σε μια ρευστη μαζα.Επίσης βλέπουμε διαφορετικά τα χρώματα από ότι άλλα ζωντανα όντα, πάλι λόγω κατασκευής μας. Χρήσιμο θα ήταν να δεις το βιβλιο του Rudolf Arnheim, τέχνη και οπτική αντίληψη. Επίσης όπως είπε και ο Λεωνίδας , ο Wassily Kadinsky είναι το πρωτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό όσον αφορά στη σχέση μεταξύ σημείου , γραμμης και επιπεδου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ίσως η κατασκευή ενός σεναρίου με βάση το σχήμα που μεταφέρεται και τα συναισθήματά του να σε βοηθούσαν στην εξέλιξή του!
    αν εισχωρούσαν και οι κοινωνικές διακρίσεις και ο ρατσισμός που θίγονται στο βιβλίο θα ήταν ακόμη πιο ενδιαφέορν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επειδή έχω το ίδιο θέμα, νομίζω ότι είναι λίγο δύσκολο το να μιλήσω για το τρόπο που δουλεύεις το project σου χωρίς να επηρεαστώ από τον τρόπο που έχω επιλέξει να δουλέψω εγώ. Ωστόσο θα κάνω μια προσπάθεια :)! Λοιπόν, διαβάζοντας την παρουσίαση σου νομίζω πως έχεις επιλέξει να ασχοληθείς με το γεγονός της αποδοχής των περισσότερων πραγμάτων που συμβαίνουν καθημερινά ως δεδομένων και την άρνηση μας να δούμε "πέρα από την μύτη μας". Πιστεύω ότι το να ερευνήσεις για ποιους λόγους συμβαίνει αυτό θα βοηθούσε την δουλεία σου. Α, τέλος θα πρότεινα να ρίξεις μια ματιά στα proun του Lizzitzky, όχι μόνο γιατί είναι μια extra βοήθεια για να αντιληφθούμε καλύτερα την σχέση μεταξύ σημείου,γραμμής και επιπέδου αλλά και γιατί ο ίδιος υποστήριξε πως ένα αντικείμενο έχει να αποδείξει κάτι περισσότερο από την ίδια του τη φύση. check it! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  9. Συμφωνώ πολύ με βάση όσα ειπώθηκαν. Θα μπορούσες να ασχοληθείς και τις κοινωνικές προεκτάσεις που αφήνει το θέμα. Επίσης, τα σχόλια της Άννας είναι ό,τι είχα στο μυαλό μου και όταν είδα την ταινία. Προσπάθησε να μπεις στο ρολό του πρωταγωνιστή. Ίσως αν ο πρωταγωνιστής σου δεν ήταν άνθρωπος (αντιλαμβανόμαστε 3 διαστάσεις) θα είχες την ευκαιρία να πειραματιστείς αρκετά με το πώς διαχειριζόμαστε τον κόσμο γύρω μας. Επίσης, μπορεί να είναι άνθρωπος και να επιλέξεις να τον βασανίσεις λίγο, φανερώνοντας ή αφαιρώντας τις διαστάσεις που αντιλαμβάνεται. Πάντως π.χ. και η wikipedia έχει αρκετά χρήσιμες πληροφορίες και ίσως πάρεις ιδέες από το πως αντιλαμβανόμαστε τις διαστάσεις. Και δεν είναι τυχαίο που η πρώτη επιλογή σε βιβλιογραφία είναι το Flatland!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απλή και ξεκάθαρη ανάλυση ! Ένα ενδιαφέρον ερώτημα θα ήταν , γιατί ζούμε σε 3 διαστάσεις??? Ποια η διαφορά των εξωτερικών συνθηκών εκτός τριών διατάσεων??? Παρακάτω σου παραθέτω ένα σχετικό βιντεάκι https://www.youtube.com/watch?v=ceM_0yxSv-4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θα συμφωνήσω με τη Μαργαρίτα για την περιεκτική και ξεκάθαρη ανάλυσή σου! Το ταξίδι του τετραγώνου-αφηγητή στους διάφορους κόσμους και η αλλαγή ουσιαστικά της οπτικής γωνίας του μου θύμισε την έννοια των illusions, τα οποία αντιλαμβάνεται κανείς διαφορετικά από ποικίλες οπτικές γωνίες. Καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή